FAQ - in Hungarian only / I am so sorry

Szépek ezek a hajók. Szeretnék utazni velük. Lehet ilyet csinálni?

Nehéz ügy, de nem megoldhatatlan. Magyarországi ki- illetve beszállással jelenleg nincs lehetőség reális áron utazni ilyen hajóval, de bécsi beszállással középkategóriás hajóval egy 6 napos út már lebonyolítható 90-100.000 Ft/főtől. Olvasd át ide vonatkozó cikkünket!

Nálad lehet ilyen hajóra helyet foglalni?

Alapvetően nem foglalkozom utazásszervezéssel, és utak értékesítésével, mivel ez egy non-profit tájékoztató portál. Kizárólag a hajókat és azok műszaki adatait mutatja be. Természetesen, aki aranyos boci-szemekkel kér, annak szívesen segítek a megfelelő hajó/út irányába orientálódni.

Nem tudom lementeni a képeket, mert a vetítőből nehéz őket kiműteni. Szeretnék velük illusztrálni ezt-azt. Megkaphatom őket?

A képeket nem véletlenül nehéz lementeni. Aki kér belőlük, keressen meg, és akár eredeti méretükben is megkapja őket, és fel is használhatja - természetesen a jogi normák betartása mellett - ismeretterjesztési célra forrás feltüntetése, haszonszerzési célzatból történő értékesítés illusztrációjaként való megjelentetésnél pedig ellenérték leperkálását követően.

Miért nincs több információ a hajókról? Telefonszám? Történet? Linkek?

Mint az látható, lassan 200 hajó lesz a regiszterben. Nem áll módomban egyszemélyben követni mindőjük pontos sorsát, ha meg a könnyen felfedezhető egységekről írok sokat, diszkriminálva érezné magát a többi hajó. A katalógus laikusok számára készült, hogy egy kicsit ők is be tudjanak hatolni eme vízzel elválasztott világba, s egymáshoz viszonyítható alapadatokon, képeken keresztül ismerjék meg azt. Aki többre vágyik, csak ismételni tudom magam, Google a barátunk. Linket nem kapnak a hajók, ingyen reklámot nem csinálok az illető vállalat számára.

Van alattam 60 ember, és már nagyon hajóznának. Folyón. És hajóval. Én meg látom, hogy ez itt folyó is, meg hajó is. Meg van itt egy csomó hajó. Kéne egy ilyen. Pár napra.

Nem, nem. Hajóbérléssel sem foglalkozom, viszont szívesen megcsinálom a honlapod, ha esetleg arra kerül a sor. :)

Elkóborolt a lányom. Valami kimondhatatlan nevű hajót üzemeltető vállalkozás beszippantotta. Fogalmam sincs, merre lehet, melyik folyón, csak közelítőleg. Tudnál segíteni?

Megoldjuk. Amint tudsz valami közelebbit, megkeressük a hajót. Nem minden hajót tartalmaz a katalógus, csak amelyek jártak már Magyarországon, de ezügyben szívesen segítek. Szeretek lányokat megtalálni.

Láttam egy szép hajót Pesten. Itt viszont nem találom. Létezik ez?

Ha csak nem a Hófehérkét láttad átmenni a Margit-szigetre, valószínűleg mi már akkor tudtunk a hajó érkezéséről, mikor még nem is létezett. Viszont nekem is csak két kezem van, és az én napom is 24 órából áll, így előfordulhat, hogy olykor hetek múlva kerülnek csak fel a frissen regisztrált személyhajók.

Ezek között a hajók között alig van magyar! A magyar hajókat miért nem teszed fel?

Az oldal neve folyamhajo.hu, nem pedig magyarhajo.hu. Arról nem tehetek, hogy Magyarország idáig sodródott, hogy lassan tényleg mindenki kihasználja a Dunát, mi meg csak nézzük, ahogy a többiek átmennek rajtunk. Sajnos ebben a tekintetben Magyarország olyan, mint egy örömlány. Mindenki végigmegy rajta, a műszak után pedig a futtatói is. Ami befolyik, azt a futtatók elrakják, neki meg annyi marad, hogy éhen ne pusztuljon. Félretéve a politikát: a magyar hajók nyilvántartását, történetgondozását a Magyar Hajóregiszter végzi (ahol minden releváns információ megtalálható a keresett járművekről), a folyamhajo.hu-nak erre nincs kerete, ráadásul témáját tekintve sem ezzel foglalkozik, hanem a kabinos személyhajók bemutatásával.

Húúú, de szépek! Mind a tiéd?

Sajnos nem. :( Viszont a SOFIÁ-ra gyűjtök már egy ideje.

Fasza a Volgád. Tényleg 15-20 litert eszik? Milyen érzés ÁVO-s (vagy KGB-s?) kocsival járni?

Köszi. Egy jól karbantartott Volga nem eszik 15 litert, 20-at pláne nem, ez a fogyasztás csupán egy városi legenda. A Csajka az, amelyik ennyit (és még többet is) zabál, de az klasszisokkal méretesebb jármű, minden tekintetben. Ez az eszetlen fogyasztás egyébként úgy terjedt el, hogy annak idején a sofőrök ennyit jegyeztek be az elszámolásba, a maradékot pedig szépen lefölözték, így másfélszeres, nem egyszer pedig kétszeres haszonnal vehették ki fekete részüket a szocializmus intézményéből. A Volga 10 literrel elmegy országúton, ez pedig egy ilyen kaliberű (2.4-es) motor fogyasztásának tökéletesen megfelel. Én mostanában 12-vel járok vele, de ezen is fog majd még csökkenteni az idén esedékes légszűrőbetét-csere+fékjavítás.
Hogy milyen érzés ÁVO-s kocsival járni, azt nem tudom, tudniillik ez megint egy legenda, hogy az embereket elfüggönyözött, fekete Volgákkal hordták el az átkos rendszerben. A Volga első változata 1958-ban gördült le a szalagról, a fent említett rendszer pedig ekkor már nem létezett. Pobedákkal, Moszkvicsokkal dolgoztak, a Volga az emberekben az elnyűhetetlen, "jóságos nagydarab" képében él, csöndes, háttérben pöffeszkedő vállalati vezetők, párttitkárok szolgálati járműveként. És ha mégis galádságot követtek volna el használatával, bűntessük azért a gyereket, mert a nagypapa áruló volt? A Volga-érzés ma a gyűjtőké, a szimpatizánsoké, azoké, akik egy kor technikai vívmányaiért rajongva kultúránk nagyapáink által fel-felöklendezett sebét gyógyítják.

Folyt. köv.