HÍREK / FRISSÍTÉSEK

2025. 04. 04.

Új cikkek, új hajók, reszponzív honlap
Felkerült a Cikkek, érdekességek rovatba a MAHART három legnagyobb hajójáról szóló tanulmányom saját készítésű bemutató rajzokkal.
Újra elérhetővé tettem két nagyon régi írásom: az első Budapest-Passau hajóutam élménybeszámolóját, valamint a 10 pontban az Jó hajónézők intelmeirűl, szabályairúl c. régi munkám is.

Frissült a Szállodahajó Regiszter, felregisztráltam az összes 2024-ben érkezett új hajót, illetőleg már idén is jött egy nálunk még nem járt egység, méghozzá az AMAMORA! A Regiszter vele együtt már 315 hajót tartalmaz!

Továbbá, reszponzív lett a teljes weboldal, immár mobilon is böngészhető a hamburgermenü segítségével. Egyszerű, átlátható és olvasható stílust alakítottam ki a felületen. A munka tovább folytatódik, hamarosan felkerül még több rajz, cikk, fotó. Az új szállodahajók feltöltését felügyelő munkacsoport pedig (mely elsősorban saját magamból áll) a jövőben agilisabb, eredményorientáltabb hozzáállást fog tanúsítani.

Bizony. Úszunk tovább, gyerekek!

2024. 02. 26.

2024 első szállodahajója még soha nem járt Budapesten
Megérkezett hazánkba 2024. első szállodahajója is, mely ráadásul még sose járt Budapesten, így hát hovatovább felkerült a Regiszterbe! Elemszámuk ezzel 309-re nőtt.

Tekintsd meg, nosza, az EXCLLENCE COUNTESS
szállodahajó adatlapját! YAY!

2024. 02. 09.

Új hajók, új remények
2023-ban 7 új szállodahajó érkezett Budapestre, ezeket fel is vettem a Regiszterbe:

1. AMADEUS RIVA
2. NICKOSPIRIT
3. TRAVELMARVEL CAPELLA
4. VIKING EGDIR
5. VIKING GYMIR
6. VIVA TWO
7. SPIRIT OF THE RHINE

Ezen felül kerültek fel új rajzok, új fotók, aktualizáltam a régi szállodahajók átnevezéseit és lobogóváltásait, illetve a forgalomból ideiglenesen kivont hajók átkerültek az "Inaktív" felsorolásba.

Új galéria tekinthető meg a Dunai kalandozások fülön: 2022-es, vidám hangulatú munkaútjaim a CSANÁD nevű jégtörő-vontatóhajóval.

2022. 10. 24.

Frissítési szünet
Kedves Látogatók!

Ahogy a hajókat is időnként kiszedik a vízből, hogy megnézzék, rendben van-e a fenekük, úgy nálam is most lett esedékes egy igen komoly partiszemle. Ebből kifolyólag a következő várható komolyabb frissítés már csak jövőre tehető, addig, ha sem itt, sem pedig más felületen nem fordulok elő, csak korlátozottan ijedjetek meg. Csak a lemezeim cserélik épp.

Sziasztok, hatalmas ölelés.

Ó igen. A kép csupán illusztráció, bármennyire is tűnik úgy kívülről, nem szeretnék lefolyni az árapasztó kapukon.

2022. 09. 14.

Megérkezett Budapestre a háromszázadik szállodahajó. Ráadásul portugál. Ráadásul most 20 éves a Folyamhajo.hu
Több szempontból is különleges frissítéssel jelentkezik a folyamhajo.hu. Megérkezett Budapestre az EMERALD LUNA, az elmúlt 40 év forgalmát tekintve szám szerint háromszázadik szállodahajó. Ez a szám persze csalóka, hisz jónéhány leállt a nehéz gazdasági helyzetből kifolyólag, netán más folyókon teljesít szolgálatot, vagy pedig már fizikailag sem létezik, legalábbis hajó formájában (főképp azok, melyek megfizethető kategóriában árasztották a szakszervezeti üdültetés illatát). 170-180-an lehetnek azon egységek, melyek hajócsavarjai jelenleg is pakolják a vízbe a zokszigént a hazai pontyok, busák nem kevés örömére. A nemrég kikötött EMERALD LUNA nem bízta a véletlenre, ha épp nem ő lett volna a 300., akkor is különleges marad, hiszen ez az első szállodahajó a Dunán, mely portugál (ezen belül Madeira-szigeteki) bejegyzésű. No, persze ebben sincs túl sok különlegesség, csak adófizetés szempontjából valamiért kedvezőbbnek találták a jól bevált Máltánál, Svájcnál.

Itt ragadom meg az alkalmat, hogy örömmel tudassam a t. böngészőkkel, hogy kereken 20 éve indult a FOLYAMHAJO.HU! (természetesen akkor még www.extra.hu/folyamhajo)... ennek örömére hadd linkeljem egy korábbi 1 perces rajzos videóm, mely alapján mindenki eldöntheti, mely korszakban voltak szebbek/kecsesebbek a Duna úszó palotái.

2021. 06. 16.

Súlyos hajószerencsétlenség a Volgán - új cikk a Balesetek rovatban
1983. június 5-én az esti órákban súlyos balesetet szenvedett a szovjet ALEKSZANDR SZUVOROV nevű szállodahajó a Volgán. A vízi jármű teljes sebességgel haladt át az Uljanovszki Birodalmi híd egyik tiltott hídnyílásán, melynek következtében a hajó teljes felső felépítménye elnyíródott, s a faránál a folyóba zuhant. A tragédia legalább 176 áldozatot követelt, mivel az utasok többsége a tetőn lévő nagyteremben tartózkodott.

A baleset részletes, magyar nyelvű leírása először itt a folyamhajón: Az ALEKSZANDR SZUVOROV tragédiája

2021. 02. 15.

Hajóútfejlesztések és frissítések
A DUNAI HAJÓÚT FEJLESZTÉSI PROGRAM kiadványában is szerepel a folyamhajo.hu által megalkotott, rendszeresen frissített és gyarapított "kis hajóhatározó", illetőleg a "hajózási alakzatok és továbbítási formák" minden részletre kiterjedő, látványos és alapos magyarázatai - szinte szó szerint. Ez egyrészt nagyon megtisztelő, másrészt semmi csodálkozni való nincs ezen, hiszen a hajótípusok, hajókategóriák, továbbítási alakzatok, csatolások, manőverek, praktikák, stb. egyetlen más honlapon sem olvashatóak ily összeszedett, rendszerezett, közérthető formában. Hiszen a tapasztalt tengeri rókák mindvégig hajóznak: akik értenek hozzá, azoknak bizony nincs idejük arra, hogy keretbe foglalják azt, amit csinálnak. Nos, én figyelek, gyűjtögetek, rajzolok, fényképezek, s magyarázok: tiszteletet adva ezzel minden tehetséges folyami rókának a vizen.

Mindezeken felül a Szállodahajó Regiszter mellett sem mentem el frissítés nélkül: új fotókkal, új információkkal gazdagodott az immár összesen 288 db hajót (275 aktív és 13 inaktív) tartalmazó adatbázis. Új képek a gyűjtemények között, a hajózások között, új magyarázatok a hajók világában. Van tehát mit olvasni, van tehát mit idézni a továbbra is üzemelő független, reklámmentes, önfinanszírozású tájékoztató portálon!

2019. 05. 31.

Súlyos hajóbaleset Budapesten
2019. május 29-én 21:05-kor, a Margit híd pesti oldali középső nyílásában hegymenetben kb. 8 km/h-s sebességgel haladó HABLEÁNY termes személyhajót utólérte a szintén hegymenetben, 12 km/h-val haladó VIKING SIGYN kabinos személyhajó, s jobb elejével annak bal hátuljára akadva maga alá beforgatta azt. A HABLEÁNY a Margit hídban 7 másodperc alatt elsüllyedt. A fedélzeten tartózkodó 35 fő (33 fő utas, 2 fő személyzet) közül 7 utast sikerült élve kimenteni, 28-an (köztük a személyzet) vesztek a vízbe. Dunai hajóbalesetek adatbázisa

2019. 02. 16.

Új cikk: A Budakalászon eltűnt orosz szárnyashajó története
Tudtátok-e, hogy utoljára Magyarországon látták a szovjet szárnyashajógyártás egyik legsikeresebb sorozatának legelső példányát, mely annak ellenére, hogy magyar tulajdonba került, soha nem volt magyar, a Dunán sose közlekedett, de a Volgán sem szállított utasokat? Utolsó ismert tartózkodási helye Budakalász volt, az Omszki-tó partja. Aztán, mintha ott se lett volna, köddé vált. De hová tűnt? Ki vitte el? És hol van most? És egyáltalán... ki hozta ide a Szovjetunióból, és mi a fenének hozta ide, ha nem csinált vele semmit? Sőt, ha kint sem szállított utasokat, egyáltalán minek építették?
Tovább olvasom...

2018. 10. 28.

Rekordalacsony vízállás a Dunán
A pesti vízmércén mért 33 cm-nél nem csak az Ínség-kő, de a 45-ben felrobbantott Ferenc József híd maradványa is néhány órán keresztül láthatóvá vált. Mivel jómagam hajós vagyok, s hajós a hajósnak számtalan horrortörténetet és legendát mesél, birtokába kerültem annak a városi legendának, hogy a néhai híd maradványai mind a mai napig ott fekszenek a mederben a Szabadság híd alatt. Csütörtök reggel úgy döntöttem, jó korán felkelek, s bár szabadságoltam magam, mivel a vízállás most az "ideális", utána járok. Nem szóbeszéd, valóban ott vannak a roncsok, az Ínség (Gellért-hegy) folytatását képező sziklazátonyon megtörve fekszenek fel, ezért volt látható szinte kizárólag csak a budai pillér környékén.

A képem hatására, mely a Facebookon mára több ezer megosztásnál jár, s még a TV2 és az Euronews is lehozta, rengeteg kíváncsiskodóval telt meg a híd a hétvégén. Ők sajnos már lemaradtak róla, ugyanis pénteken meglöttyent a Duna, a roncsokat ma már jó 2 méter víz borítja. A Duna egy koszos folyó, hiába hunyorítunk, semmit sem fogunk látni. Legalábbis, a következő aszályig, amire remélhetőleg, a hajózás érdekében is, nagyon sokat kell várni.

Rekordalacsony vízállás a Dunán - galéria
Első 1 2 3 4 Utolsó