A DUNÁN VALAHA ÜZEMELT MOTOROS VONTATÓ- ÉS JÉGTÖRŐHAJÓK KATALÓGUSA

Típus szerint rendezve, saját készítésű, méretarányos oldalrajzokkal

(Ez a projekt még nagyon az elején áll. :) Megszakítás nélkül készülnek a rajzok, ahogy az időm engedi, s amint egy rajz elkészül, felkerül ide a hozzá tartozó hajóegységek adataival. Tervrajzokat, segítő fotókat bárkitől, bármilyen vontatóról szívesen fogadok. Állítsunk együtt, közösen egységes, könnyen böngészhető emléket ezeknek a szépséges hajdani hajóknak.)

"KLASSZIKUS KORNEUBURGI" - I. SZÉRIA - TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Korneuburg, Ausztria (1958-1963)
Legnagyobb hosszúság:51,5 mLegnagyobb szélesség:7,5 mFőgépek teljesítménye:2x500 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.TRAISEN (A)1958igen
2.ZAGREB (HR) ex ISPER (A)1960nem
3.RUSCICA (HR) ex SCHWECHAT (A)1960nem
4.ZAGORJE (HR) ex THAYA (A)1961nem
5.ESTRELLA (MD) ex JALTA (UA)1961nem
6.NIKO (SRB) ex FEODOSSIA (UA)1961nem
7.SISAK (HR) ex BANIJA (HR) ex SCHWARZA (A)1963igen

"KLASSZIKUS KORNEUBURGI" - II. SZÉRIA - TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Korneuburg, Ausztria (1967-1968)
Legnagyobb hosszúság:52,5 mLegnagyobb szélesség:7,5 mFőgépek teljesítménye:2x525 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.ADLER (UA)1967nem
2.ANAPA (UA)1967igen
3.EVPATORIYA (UA)1967igen
4.GURZUF (UA)1967nem
5.KORNEUBURG (UA)1967nem
6.POTI (UA)1967igen
7.SOCHI (UA)1967nem
8.BALAKLAVA (UA)1968nem
9.GAGRA (UA)1968igen
10.GELENDZHIK (UA)1968igen

"RÖVID KORNEUBURGI" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Korneuburg, Ausztria (1961-1965)
Legnagyobb hosszúság:43,8 mLegnagyobb szélesség:7 mFőgépek teljesítménye:2x375 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.ORUBICA (HR) ex MAKSIMIR (HR) ex DÖBLING (A)1961nem
2.DAVOR (HR) ex WÄHRING (A)1961igen
3.GALDOVO (HR) ex SIMMERING (A)1965nem

"N-SCHLEPPER" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Linz/Deggendorf/Korneuburg, Ausztria és Németország (1941-1951)
Legnagyobb hosszúság:48,3 mLegnagyobb szélesség:7,2 mFőgépek teljesítménye:2x410-550 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.MOHÁCS (H) ex GÖDÖLLŐ (H) ex ASCHAU (A)1941nem
2.GYŐR (H) ex KENDERES (H) ex BURGAU (A)1941nem
3.LJUBOTEN (YU) ex ERLAU (A)1941nem
4.KRIEAU (A)1941nem
5.PUCHENAU (A) - (előrészéből: DOROG, farrészéből: VÁC)1942nem
6.ESZTERGOM (H) ex ROSENAU (A)1942nem
7.BALMUNG (D) ex ANNA WALLNER (D)1942nem
8.KARAVANKE (YU) ex KATHARINA WALLNER (D)1942nem
9.HAMBURG (D)1942nem
10.PERISTER (YU) ex BURGAU (A) ex BREMEN (D)1942nem
11.HATEG (RO) ex ASCHAU (A) ex LÜBECK (D)1942nem
12.TAMAN (SU) ex ALTENAU (A)1942nem
13.FREUDENAU (A)1942igen
14.SEVASTOPOL (SU) ex GRAFENAU (A)1942nem
15.VÁC (H) ex LINDAU (A) - (előrészéből: VÁC, farrésze: megsemmisült)1942nem
16.LOBAU (A)1942nem
17.VIKTOROVAC (YU) ex PUCHENAU (A) ex BREMEN (D)1942nem
18.KORAB (YU) ex LÜBECK (D)1942nem
19.PETROVA GORA (YU) ex HOHENAU (A)1943nem
20.FRUSKA GORA (YU) ex HIRSCHENAU (A)1943nem
További két egység, kisebb módosításokkal:
21.ZLATNA (CS) ex OSTARRICHI (A)1948nem
22.FK 344 (H) ex DR. KARL RENNER (A)1951nem

"AGNITA" - MÓDOSÍTOTT "N-SCHLEPPER" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Oltenita, Románia (1951-1963)
Legnagyobb hosszúság:48,7 mLegnagyobb szélesség:7,6 mFőgépek teljesítménye:2x500-720 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.PETRILLA (RO)1951nem
2.TORO-1 (SRB) ex AGNITA (RO)1952nem
3.DRAGANESTI (RO)1952nem
4.LUGOJ (RO) ex ILIE PENTILIE (RO)1959nem
5.BONNARD (RO) ex BOTOSANI (RO) ex STEFAN GEORGHIU (RO)1960nem
6.FILIASI (RO)1960nem
7.ALEXANDRIA (RO) ex SPIRIDON VRINCEANU (RO)1961nem
8.MEDIAS (RO) ex IOSIF RANGHET (RO)1961nem
9.PASCANI (RO) ex GRIGORE PREOTEASA (RO)1961nem
10.BAZIAS (RO) ex ALEXANDRU SAHIA (RO)1962igen
11.PETROSENI (RO) ex DONA SIMA (RO)1962nem
12.TECUCI (RO)1962nem
13.DRAGASANI (RO) ex NICOLAE CHRISTEA (RO)1963nem
14.FOCSANI (RO) ex ION FONAGHI (RO)1963nem
15.TURDA (RO) ex ELENA PAVEL (RO)1963nem

"FÜREDI KÖZÉP-DUNAI" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Balatonfüred, Magyarország (1958-1963)
Legnagyobb hosszúság:48,7 mLegnagyobb szélesség:7,2 mFőgépek teljesítménye:2x400-600 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.DOROG (H) - (PUCHENAU előrészéből)1958nem
2.ÓZD (H)1959nem
3.SZEKSZÁRD (H)1960nem
4.PAKS (H)1960nem
5.SZOB (H)1960nem
6.KAPOSVÁR (H)1961nem
7.BALATONFÜRED (H)1961nem
8.KECSKEMÉT (H)1961nem
9.SZOLNOK (H)1961nem
10.TATABÁNYA (H)1962nem
11.SZOMBATHELY (H)1963nem

"ÓBUDAI KÖZÉP-DUNAI" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Óbuda, Magyarország (1958-1960)
Legnagyobb hosszúság:48 mLegnagyobb szélesség:7,6 mFőgépek teljesítménye:2x400-600 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.PÉCS (H)1958nem
2.MISKOLC (MD) ex MISKOLC(H)1960igen

"NU / ZUHATAGI" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Komárom, Magyarország (1944)
Legnagyobb hosszúság:55,9 mLegnagyobb szélesség:8,6 mFőgépek teljesítménye:2x800/2x1000 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.KOMÁROM (H)1944nem
2.EGER (H)1944nem

"TOVÁBBFEJLESZTETT ZUHATAGI" TÍPUSÚ VONTATÓ
Épült: Újpest, Magyarország (1960)
Legnagyobb hosszúság:56,1 mLegnagyobb szélesség:8,7 mFőgépek teljesítménye:2x800 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.SOPRON (H)1960igen

"FÜREDI FELSŐ-DUNAI" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Balatonfüred, Magyarország (1963-1965)
Legnagyobb hosszúság:37,7 mLegnagyobb szélesség:6,8 mFőgépek teljesítménye:2x250-428 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.VÉRTES (H)1963nem
2.MÁTRA (H)1963nem
3.MECSEK (H)1963nem
4.CSERHÁT (H)1964nem
5.PF 351 (H) ex FK 351 (H)1974nem

"KIS FÜREDI RÁFUTÓS" TÍPUSÚ JÉGTÖRŐ VONTATÓK
Épültek: Balatonfüred, Magyarország (1959-1964)
Legnagyobb hosszúság:32,4 mLegnagyobb szélesség:7,6 mFőgép teljesítménye:600/800 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.JÉGTÖRŐ I (H) ex FK-318 (H)1959igen
2.JÉGTÖRŐ II (H)1960igen
3.JÉGTÖRŐ III (H)1961nem
4.JÉGTÖRŐ IV (H)1961igen
További két egység, kisebb módosításokkal:
5.JÉGTÖRŐ V (H)1962nem
6.JÉGTÖRŐ VI (H)1964igen

"KIS FÜREDI DÖNGÖLŐS" TÍPUSÚ JÉGTÖRŐ VONTATÓK
Épültek: Balatonfüred, Magyarország (1964-1965)
Legnagyobb hosszúság:32,4 mLegnagyobb szélesség:7,6 mFőgép teljesítménye:660 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.JÉGTÖRŐ VII (H)1964igen
2.JÉGTÖRŐ VIII (H)1964igen
3.JÉGTÖRŐ IX (H)1965igen

"BUKOVIK" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Belgrád, Jugoszlávia (1956-1965)
Legnagyobb hosszúság:49,2 mLegnagyobb szélesség:8,4 mFőgépek teljesítménye:2x450-600 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.BUKOVIK (YU)1956nem
2.BJELASICA (YU)1963nem
3.BOHOR (YU)1964nem
4.STOLOVI (YU)1965nem

"NAGY CSEHSZLOVÁK SZÖRNYEK" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Révkomárom, Csehszlovákia (1956-1959)
Legnagyobb hosszúság:55,1 mLegnagyobb szélesség:8,7 mFőgépek teljesítménye:3x520 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.BLANÍK (CS)1956nem
2.MURÁŇ (CS)195?nem
3.TELGÁRT (CS)1956nem
4.TATRY (CS)1958nem
5.DARGOV (CS)1959nem
6.TÁBOR (CS)1959nem

"NAGY ZÖLD SZAMARAK" TÍPUSÚ VONTATÓK
Épültek: Rusze, Bulgária (1963-1967)
Legnagyobb hosszúság:50 mLegnagyobb szélesség:8 mFőgépek teljesítménye:2x720/800 LE
A sorozat tagjai:Épült:Üzemel még?
1.IWAN WASOW (BG)1963nem
2.WASSIL LEWSKI (BG)1963igen
3.G. S. RAKOWSKI (BG)1964nem
4.LÜBEN KARAWELOW (BG)1965nem
5.HADZI DIMITAR (BG)196?nem
6.BACO KIRO (BG)1967nem

Most pedig szörnyülködjünk azon, hogy mik vannak még hátra - a sorrendben nincs semmi szabályszerűség, ahogy kedvem van, úgy fog alakulni.

- NAGY FÜREDI DÖNGÖLŐS TÍPUSÚ JÉGTÖRŐ VONTATÓK

- NAGY KORNEUBURGI TÍPUSÚ VONTATÓK

- PIEMONTE TÍPUSÚ VONTATÓK

- ÍVES REGENSBURGI TÍPUSÚ VONTATÓK

- KIS SZERB TÍPUSÚ VONTATÓK

- FÜREDI SEKÉLYMERÜLÉSŰ TÍPUSÚ VONTATÓK

- KECSES SZERB TÍPUSÚ JÉGTÖRŐ VONTATÓK

- ELDÖNTÖTT KONZOLOCSKÁS TÍPUSÚ VONTATÓK

- BREGENZ TÍPUSÚ VONTATÓK

Ezek itt pedig az ún. TROLL vontató-típusok, amikből direkt azért készült típusonként *egyetlen* példány, hogy ne legyek kész túl hamar :))

- AMSTERDAM TÍPUSÚ VONTATÓ

- STRUDEN TÍPUSÚ VONTATÓ

- HRISTO BOTEV TÍPUSÚ VONTATÓ

- KREMS TÍPUSÚ VONTATÓ

- TRIGLAV TÍPUSÚ VONTATÓ

- TARA TÍPUSÚ VONTATÓ

- ZLATIBOR TÍPUSÚ VONTATÓ

- LÜBECK TÍPUSÚ VONTATÓ

- KORNEUBURG (másik!) TÍPUSÚ VONTATÓ

- DUNAJ TÍPUSÚ VONTATÓ

- DUMBIER TÍPUSÚ VONTATÓ

- KRIVAN TÍPUSÚ VONTATÓ

- DUKLA TÍPUSÚ VONTATÓ

- DROBETA TÍPUSÚ VONTATÓ

- BIOKOVO TÍPUSÚ VONTATÓ

- BILOGORA TÍPUSÚ VONTATÓ

- ISMERETLEN VAGY MÉG BE NEM SOROLT TÍPUSÚ VONTATÓ(K)
folyt. köv.