HÍREK > Gyökeres megújulás

2010. 02. 19.

Bár hosszú időn át rezgett a folyamhajo.hu alatt a pódex, bátran állhatok most mindenek elé: a webhely mind tartalmi, mind arculati, mind pedig strukturális értelemben véve gyökeresen átalakult, s teszi ezt mind a mai napig.

A tartalom:

Létjogosultságát ugyan nem, de hegemóniáját mindenképp elvesztette a belvízi hajózás témaköre. Mivel alapvetően ez egy portfólió honlap, kicsit többet fogok megmutatni a hajózás szempontjából irreleváns produktumokból, mivel elsősorban - számomra - funkcióját tekintve jobban szolgálná a belé fecsérelt anyagi jószágot (legfőbb kiadás itt a tárhelybérlet), ha együtt, egy professzionális beléptető-rendszeren áthatolva tudnám kezelni addig szanaszét szórt tartalmamat. Épp ezért kap itt helyet minden egyéb, eddig már valamilyen formában másutt publikált, vagy legalábbis komoly érdeklődére igényt tartott személyes, tanulmányi vagy épp munkatermék; versek, novellák, filmek, projektdolgozatok, grafikák, és persze a webfejlesztés témakörében megrendelésre gyártott weblapok, kiadványok.

A hajózási ág természetesen nem kerül teljes elapasztásra. Az általános regiszteri és hajókategorizáló oldalakat felszámoltam (ma már a Magyar Hajóregiszter, a nemzetközi AIS-rendszer, ill egyéb netes fotóalbumok, blogok remekül kielégítik a kíváncsi cyberszemeket), a hajós képek, grafikák és beszámolók pedig - következetesen tematizálva - egyéb, adott témakörbe tartozó referenciákkal elegyednek. Egyedül a kabinos személyhajó regiszter marad meg, mint ágenstől függetleníthető, objektív, tényeket tartalmazó nautikai modul, hiszen ez az a terület, ami továbbra is felfedezetlen kontinens kishazánk vonatkozásában.

Szerkezeti struktúra:

Mint az elsőre szembetűnik, megszűnt az intro-lap. Ez teljesen felesleges volt a beugróhoz - mind keresőptimalizálás, mind pedig a tartózkodáspszichológia tekintetében negatívan díszelgett. A tartalmat egy egységes koncepció alapján legyártott designba integráltam, a felső, lebegő menüsor segítségével pedig mintegy elillan a hierarchia szerinti rendezés kínzó problémája. Az új szerkezet színtiszta php alap, melynek minden eleme dinamikusan szerkeszthető, tehát sokkal könnyebb/egyszerűbb lesz a frissítés, karbantartás.

Arculat:

A csillagos logót egy érmébe implantáltam, az oldal alapszíne a 202 fokos telítettségű "liz eyes" skála szerinti, a header pedig a kedvenc kabinosom ps-grafikáját tartalmazza.

A személyhajó regiszter:

Mivel ma már mindenki kénye-kedve szerint regelteti a hajóját, megszüntettem a lobogó szerinti alap képes rendezést. A képes nézet is abc-rendbe tossza a kabinosokat, az indexképük az adatlapon szereplő első elem.

A listás nézetben újítás: a gyártó ország rekordja szerint is rendezhető a táblázat - kattintás a fülre, értelemszerűen. A hajók adatlapjai immár nem nyílnak új lapon, a régi rendszernek ez is egy hátulütője volt; mire valaki eljutott odáig, hogy lásson egy képet a Mozartról, kb annyi ablaka volt nyitva, mint Békásmegyernek gázszivárgás után.

Az adatlapokon jelenleg nem szerepel a hajók tömör, pár soros leírása, mivel nemes egyszerűséggel egy általam hanyagul és elhamarkodottan kivitelezett karakterkód-váltás következtében elvesztettem őket a migráció során. Pótlásuk folyamatban.

!!! Itt szeretnék kérni minden kabinosfotós topiktársat, hogy akinek van regiszterben még nem szereplő, vagy szereplő, de igen gyatra képekkel rendelkező kabinosokról fotója, és van kedve velük gazdagítani a regisztert, fejvesztés terhe mellett (=megadott adatait feltűntetem a katalógusban) elküldhetné őket 800x600as méretben. !!!

Újítások:

talán a vendégkönyv az egyik legnagyobb fícsöre az oldalnak, illetve a galériák dinamizálása, amik újratöltése folyamatban van. Az about site modulban egy php-számláló tartja számon, hány kabinos, illetve hány kép van betölte a regiszterbe, illetve a galériákba.

Utóhang:

A migráció, valamint a felújítás eddig összesen 121 órámba került. Itt mondok köszönetet Tolnai Gábor barátomnak, aki segít/segített a weblap-motor tápszivattyújának kicserélésében, valamint az új AC-pumpa beszerzésében, beszerelésében.